A Szakiskolai Fejlesztési Program 2 célja, hogy a szakiskolák, így iskolánk is rugalmasan képes legyen reagálni mind
a gazdasági élet (a munkaerő-piac szereplői), mind a szakképzésben tevékenykedők igényeire, alkalmazkodni tudjon a demográfiai
változásokhoz és a szakképzést érintő regionális sajátosságokhoz. A programban zajló fejlesztések a szakiskola tevékenységének
teljes körére kiterjednek, de a képzéshez kapcsolódóan elsődlegesen az alábbi területekre irányulnak:
» hátrányos helyzetűek reintegrációja, felkészítése,
» közismereti oktatás és szakmai alapozás megújítása,
» szakképzési évfolyamokon módszertani fejlesztés,
» szakiskolai mérés-értékelés,
» szakiskolai önfejlesztés,
» szakiskolai minőségfejlesztés.
A Szakiskolai Fejlesztési Program osztályaiban a tanulók kompetencia-mérésen vesznek részt a 9. és 10. évfolyam megkezdésekor, illetve a 10. évfolyam befejezésekor.
Cél a tanulók ismeretanyagában, készségeiben, jártasságaiban fellelhető hiányosságok, erősségek gyors módszerekkel történő, objektív feltárása.
A mérés eredményeinek feldolgozása után - ha szükséges - fejlesztési programokat dolgozunk ki, amelynek segítségével a nehezen haladó
tanulókat segítjük tanulmányaikban.
A Minőségbiztosítási csoport szerepe, tevékenysége
A Szakiskolai Fejlesztési Program igen szigorúan megköveteli az intézmény minőségbiztosítási rendszerének kidolgozását és működtetését.
Célunk, hogy a Szakképzési Minőségbiztosítási Keretrendszer Európai Uniós követelményeinek megfeleljünk, s oktatásunkat minél magasabb
szintre emeljük az eredményesség érdekében. Fontos, hogy partnerközpontú intézményként működjünk, ahol messzemenően figyelembe vesszük
a külső és belső partnereink igényeit, elvárásait.
Tanulóink követése
Az SZFP 2-ben is kiemelten fontos feladat a minőség fejlesztése és folyamatos fenntartásának megvalósítása,
továbbá az iskola minőségi munkájában a partneri elégedettség növelése, a lemorzsolódás, a bukások csökkenése,
és az eredményes szakmai vizsgát tevők arányának emelése. Munkánk eredményességének méréséhez, visszajelzéséhez
szükségszerűvé vált egy, a tanulóink nyomon követésére kialakított rendszer a továbbtanulásukról, elhelyezkedésükről,
életútjukról és esetleg az iskolánkról kialakult véleményükről.
Az alábbi program ezt a célt szolgálja. Fontos a tanulók személyiségi jogainak védelme, ezért mindenki személyre
szóló azonosítóval töltheti ki a kérdőívet, és az adatokat garantáltan csak a munkánk eredményességének mérésére,
ezáltal az oktatás minőségének fejlesztésére használjuk fel.
Tanulóink, illetve munkáltatóik visszajelzésére feltétlen számítunk és előre is köszönjük az együttműködést!